No akkor térjünk vissza a normál hangnemhez
Úgy tűnik az eredmények alapján, hogy a normatívára való jogosultság feltétel-rendszerét utólag megváltoztatták. Bár pályázati időszakban (2012.04.04-én) megjelent "Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos Gyakran ismételt kérdései listája" első oldalán egyértelműen levolt írva, hogy mi alapján adható meg az adomány összege, hogyan kell szerepelnie a pályázatban, azonban a bírálati szakaszban más szempontok szerint határozták meg a jogosultságot.
A GYIK-ben szereplő rész: „Az adományok után járó 5%-os normatív kiegészítés igénylésekor …Ha a számviteli beszámoló (vagy közhasznúsági jelentés) szöveges részében szerepel az adomány összege, akkor azt el fogjuk fogadni a formai ellenőrzésnél, ha az összeg megegyezik az űrlapon szereplő összeggel”) (A GYIK most is fent van a Wekerle honlapján: Hazai támogatások -Megjelent a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos Gyakran Ismételt Kérdések listája).
A bírálat időszakában azonban csak azoknál fogadták el a normatívára való jogosultságot, akiknél a Számviteli beszámoló nyomtatványában (eredménykimutatás, eredménylevezetés) bele is van írva az "adomány" összege (tehát nem volt elég a szöveges részben). Ez azért is baj mert A számvitelről szóló 2000. évi C törvény, a számviteli törvény szerinti egyes egyéb szervezetek beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 224/2000. kormányrendelet előírják a számviteli beszámoló formáját ( T.-1715/A-D nyomtatványok), attól eltérni elvileg nem lehet és az előírt nyomtatványok egyik sora sem tartalmazza az "adomány" kifejezést.
Így a Kezelő Szervezet által alkalmazott módszer (amely szerint bele kéne írni egy sorba azt: adomány) tökéletesen szabálytalan (Miképp az SZJA bevallást sem lehet új sorokkal bővíteni. A bevallás sorai adottak, a szervezet kompetenciája a számok kitöltése) és ellentmond a saját korábban leírt eljárásrendjének is.
Utolsó kommentek