NEA civil szemmel

A Nemzeti Együttműködési Alap testületeinek, elsősorban Tanácsának üléseiről szóló beszámolók, általános civil dilemmák, események, miegymás

Számláló

Friss topikok

  • kreszács istván: Köszönjük. Köszönöm. Hiányozni fog egy hiteles mérce. (2016.03.08. 15:43) Vigyázzatok a strázsán
  • kreszács istván: Minden sor helytálló, tárgyszerű. S az anomáliákat, csak bővíteni lehetne, sajnos. /CIC-ek szerepe... (2016.02.19. 21:50) NEA választás - kérjük oszd meg
  • szép új világ...: @teroli: igen, akkor nem ad modot a rendszer. HA modositjak regionalisra, akkor meg fog nyilni a ... (2016.02.16. 11:49) Ezt is megéltük
  • kreszács istván: Most csak annyit, ha nem kattintok ide, nem tudok róla.... Aztán küldik ám az üziket az Emmitől, h... (2016.02.02. 18:21) NEA választás és a közpolgári öntudat
  • blundza: Gratulálunk a státuszváltáshoz, ez szuper! Működésin túl vagyunk, szakmain majd most fogjuk átvere... (2015.12.31. 11:02) Nyilván intellektuális zavar

Utolsó kommentek

  • kreszács istván: Köszönjük. Köszönöm. Hiányozni fog egy hiteles mérce. (2016.03.08. 15:43) Vigyázzatok a strázsán
  • kreszács istván: Minden sor helytálló, tárgyszerű. S az anomáliákat, csak bővíteni lehetne, sajnos. /CIC-ek szerepe, csökkenő források, minősíthetetlenül alacsony színvonalú marketing, s ki emlékszik még a Wekerlére... (2016.02.19. 21:50) NEA választás - kérjük oszd meg
  • szép új világ...: @teroli: igen, akkor nem ad modot a rendszer. HA modositjak regionalisra, akkor meg fog nyilni a lehetoseg (a regnyil bekuldese utan) (2016.02.16. 11:49) Ezt is megéltük
  • teroli: @szép új világ...: azt hiszem az lesz a gond, hogy mi "csak" helyi hatókörűek vagyunk (2016.02.16. 10:30) Ezt is megéltük
  • szép új világ...: @teroli: olyannyira, hogy mar csak nyolc napig lehet jelentkezni: civil.info.hu/kezdje-itt/-/asset_publisher/X3nVlVWAUbeG/content/felhivas-a-nemzeti-egyuttmukodesi-alap-a-tovabbiakban-alap-civil-je... (2016.02.15. 20:06) Ezt is megéltük
  • Utolsó 20

2012.05.30. 17:32 szép új világ...

Túl a pofátlanságon

Megjött a Wekerle válasz. Röviden azoknak, akik nem szeretnek másfél oldalt fölöslegesen olvasni: NCA ügyekben a Wekerle nem ad ki információt, nagyjából soha többé senkinek, még Chuck Norrisnak se és akinek ez nem tetszik, az mehet a pokolba. Csapataink harcban állnak...

 

Tisztelt ....!
 
1. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) 26. § (1) bekezdése alapján az állami feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szervnek vagy személynek lehetővé kell tennie, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot és közérdekből nyilvános adatot – az Info törvényben meghatározott kivételekkel - erre irányuló igény alapján bárki megismerhesse.
 
A Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: az Alapkezelő), mint az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil tv.) 75. § (10) bekezdése alapján, mint a Nemzeti Civil Alapprogram megszűnését követően az NCA törvény alapján nyújtott támogatások tekintetében a kezelői feladatokat ellátó, s ezáltal az egykori Kollégiumok jogkörét gyakorló (közigazgatási) –az Info tv. 33. §-a szerint közzétételre kötelezett– szerv az általa kezelt közérdekű adatok tekintetében az Info tv. 37. §-ban foglaltak alapján –elsődlegesen–elektronikus közzététel formájában a saját honlapján tesz eleget e kötelezettségének. Természetesen a beérkezett adattovábbítási, megismerési és hozzáférési megkeresések minden esetben érdemi vizsgálatnak vannak alávetve. Az Alapkezelő közérdekű adatai, az általa kezelt és a közérdekből vagy jogszabályi kötelezettség alapján közzéteendő adatok az Alapkezelő honlapján elérhetőek.
 
Felhívjuk ugyanakkor a figyelmét arra, hogy az Alapkezelő által kezelt támogatási igényekkel és pályázatokkal, valamint azok alapján nyújtott költségvetési támogatásokkal kapcsolatos adatok az Info tv. 3. § 6. pontjában foglalt közérdekből nyilvános adatoknak minősülnek, melynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét (külön) törvény rendeli kötelezően el:
 
Az államháztartás alrendszereiből származó, egyedi döntés alapján nyújtott, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül az államháztartáson kívüli természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek számára odaítélt, természetben vagy pénzben juttatott támogatások nyilvánosságra hozatalára, megismerhetőségére vagy hozzáférhetővé tételére  (első sorban) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Közpénz tv.), valamint annak végrehajtási szabályait tartalmazó –attól elválaszthatatlan és azzal együtt értelmezendő– a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 67/2008. (III. 29.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.

A Közpénz tv. 5. § (1) bekezdése alapján a pályázatot befogadó szerv a pályázat befogadásától számított öt munkanapon belül a Kormány által kijelölt szerv által üzemeltetett honlapon (www.kozpenzpalyazat.gov.hu) közzéteszi:
a) a pályázat tárgyát és kiíróját,
b) a pályázat benyújtóját,
c) lehetőség szerint az igényelt összeget,
d) a Közpénz tv. 8. §-a szerinti érintettséget.
Kedvező támogatói döntést követően a 67/2008. (III. 29.) Korm. rendelet 2. § (6) bekezdése alapján fejlesztéspolitikáért felelős miniszter által üzemeltetett honlapon (www.kozpenzpalyazat.gov.hu) közzéteendő a támogatás összege, a támogatott program lezárás támogató általi jóváhagyásának időpontja és a lezárás összege.
 
Álláspontunk szerint akár lebonyolító-, akár kezelőszervként eljárva mindössze a fent leírt adatok adhatóak ki a pályázatokkal (támogatásokkal kapcsolatban); és az Info tv. 27. §-a alapján beérkező közérdekű adatok megismerésére irányuló megkereséseknek is ezen adatok által kijelölt keretek között lehet eleget tenni, figyelembe véve a Polgári Törvénykönyvnek az üzleti titokra vonatkozó rendelkezéseit.
 
2. Felhívjuk a figyelmét, hogy a lebonyolító- / kezelőszervezet által végzett pályázat- és támogatáskezelési feladatok, így különösen az ellenőrzés, illetve a szerződésszegés miatti követeléskezelés, de értelemszerűen a Civil tv. 75. § (10) bekezdése alapján az alapkezelőre delegált feladatok ellátása, illetve az azokkal összefüggő eljárások során keletkező adatok megismerhetőségének biztosítására az Info tv. 27. §-a állít szigorú korlátot az alábbiak szerint:
27. § (5) A közfeladatot ellátó szerv feladat- és hatáskörébe tartozó döntés meghozatalára irányuló eljárás során készített vagy rögzített, a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános. Ezen adatok megismerését - az adat megismeréséhez és a megismerhetőség kizárásához fűződő közérdek súlyának mérlegelésével - az azt kezelő szerv vezetője engedélyezheti.
A fenti diszkrecionális (mérlegelési) jogkör gyakorlása során az Alapkezelő vezetője minden esetben a jogszerűség, az ok- és célszerűség, valamint az illetéktelen hozzáférés megakadályozásának elveit szem előtt tartva jár el, minden esetben kellő körültekintéssel mérlegelve a beérkezett megkeresésben leírt okokat.
A fentiek természetesen nem zárják ki, hogy az Alapkezelő döntést megalapozó, az érintett kedvezményezett (szervezet) birtokában és kezelésében lévő, az adott támogatásra vonatkozó iratokat, képi- és audiovizuális dokumentumokat, valamint egyéb bizonyító erejű anyagokat kedvezményezett –saját felelősségre, különösen a támogatási jogviszony alapján fennálló megőrzési és ellenőrzéstűrési (mellék)kötelezettségeit nem veszélyeztetve– kiadja vagy azokat más magánszemély számára is megismerhetővé tegye.
 
3. Ismételten felhívnánk a figyelmét, hogy –az NCA pályázatok esetében– akár az államháztartás működési rendjéről szóló 299/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 131. §, akár az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 90. §-a alapján kifogást lehet benyújtani. Egyúttal jeleznék, hogy e jog csupán a támogatás igénylőjét, illetve a kedvezményezettet, továbbá a mind alakilag, mind tartalmilag a képviseleti jogosultságot megfelelő módon és maradéktalanul igazoló okiratban jogosított képviselőjüket illeti meg.
 
4. Tekintettel a Civil törvény már idézett 75. § (10) bekezdésére és a korábban részletesen leírt okokra, rögzíteni kell, hogy a NEA nem jogutódja az NCA-nak. Ebből kifolyólag a NEA testületeinek tisztségviselői a korábbi NCA-s pályázatokkal kapcsolatosan nem járhatnak el, döntési – felülbírálati jogkörrel nem rendelkeznek.
Amennyiben e tisztviselők valamely korábbi kedvezményezett szervezet érdekében kívánnak eljárni vagy akár közvetítőként fellépni, képviseleti jogosultságukat megfelelő módon igazolniuk kell, ellenkező esetben a Ptk. szerinti megbízás nélküli ügyvivőnek tekintendő csupán.
 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://civilnea.blog.hu/api/trackback/id/tr154555561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása