NEA civil szemmel

A Nemzeti Együttműködési Alap testületeinek, elsősorban Tanácsának üléseiről szóló beszámolók, általános civil dilemmák, események, miegymás

Számláló

Friss topikok

  • kreszács istván: Köszönjük. Köszönöm. Hiányozni fog egy hiteles mérce. (2016.03.08. 15:43) Vigyázzatok a strázsán
  • kreszács istván: Minden sor helytálló, tárgyszerű. S az anomáliákat, csak bővíteni lehetne, sajnos. /CIC-ek szerepe... (2016.02.19. 21:50) NEA választás - kérjük oszd meg
  • szép új világ...: @teroli: igen, akkor nem ad modot a rendszer. HA modositjak regionalisra, akkor meg fog nyilni a ... (2016.02.16. 11:49) Ezt is megéltük
  • kreszács istván: Most csak annyit, ha nem kattintok ide, nem tudok róla.... Aztán küldik ám az üziket az Emmitől, h... (2016.02.02. 18:21) NEA választás és a közpolgári öntudat
  • blundza: Gratulálunk a státuszváltáshoz, ez szuper! Működésin túl vagyunk, szakmain majd most fogjuk átvere... (2015.12.31. 11:02) Nyilván intellektuális zavar

Utolsó kommentek

  • kreszács istván: Köszönjük. Köszönöm. Hiányozni fog egy hiteles mérce. (2016.03.08. 15:43) Vigyázzatok a strázsán
  • kreszács istván: Minden sor helytálló, tárgyszerű. S az anomáliákat, csak bővíteni lehetne, sajnos. /CIC-ek szerepe, csökkenő források, minősíthetetlenül alacsony színvonalú marketing, s ki emlékszik még a Wekerlére... (2016.02.19. 21:50) NEA választás - kérjük oszd meg
  • szép új világ...: @teroli: igen, akkor nem ad modot a rendszer. HA modositjak regionalisra, akkor meg fog nyilni a lehetoseg (a regnyil bekuldese utan) (2016.02.16. 11:49) Ezt is megéltük
  • teroli: @szép új világ...: azt hiszem az lesz a gond, hogy mi "csak" helyi hatókörűek vagyunk (2016.02.16. 10:30) Ezt is megéltük
  • szép új világ...: @teroli: olyannyira, hogy mar csak nyolc napig lehet jelentkezni: civil.info.hu/kezdje-itt/-/asset_publisher/X3nVlVWAUbeG/content/felhivas-a-nemzeti-egyuttmukodesi-alap-a-tovabbiakban-alap-civil-je... (2016.02.15. 20:06) Ezt is megéltük
  • Utolsó 20

2012.04.13. 16:54 szép új világ...

Kérdések és válaszok

Az elmúlt héten hat olyan lényegi kérdés futott be (mailen, blogon, telefonon), amelyet saját kútfőből nem tudtam megválaszolni, így azt feltettem a KIM-nek. Ma megjött a válasz, alább látható (szerkesztve, tartalmában nem változtatva). Mondjuk az utolsó mondat nekem fájdalmas, arra emlékeztet amikor az APEH kiadott egy állásfoglalást, annak az utolsó mondata mindig az volt, hogy ez az állásfoglalás nem kötelező a hatóságokra nézve (emlékeim szerint egy görög vállalkozó meg is nyert egy pert az Európai Bíróságon hasonló helyzetben, mondván, hogy legyen már annak ereje és felelőssége, ha kijön az anyagcsere során valami az államból):

…engedje meg, hogy néhány,  a szektort érintő kérdést tegyek fel, ezzel rövidre zárva az érdeklődő civil szervezetek pályázati lehetőségeiről keringő információt, ugyanis a kérésekre vonatkozó válaszok alapvetően befolyásolják a szervezetek pályázati státuszát.

a)    Az Országos Polgárőr Szövetség 700 millió forint központi támogatást kap a Belügyminisztérium útján. Az egyértelmű, hogy az OPSZ nem pályázhat a NEA-ban. Viszont ebből a 700 millió forintból az OPSZ mintegy 600 milliót „továbboszt” a megyei polgárőr szövetségeknek és a helyi egyesületeknek (olyannyira, hogy a megyei szövetségeknek és az egyesületeknek a számlákra „ a Belügyminisztérium BM/......../2012. számú támogatása terhére elszámolva" záradék szöveget kell felvezetniük). A kérdés, hogy a megyei polgárőr szövetségek és a polgárőr egyesületek pályázhatnak-e a NEA működési célú pályázataira?

b)    A megjelent NEA működési pályázati kiírás szerint a 2011.évi számviteli beszámolót a pályázat beadásáig postai úton letétbe kell helyezni. Ugyanakkor a beadás május eleje, de a beszámoló elfogadási kötelezettsége május 31. Mi ilyenkor a kötelezően követendő eljárás? Kell-e a beadáskor igazolni a letétbe helyezést, vagy ezt elegendő későbbi időpontban megtenni?

c)    A beszámolókban tételként szerepel, a magánszemélyektől befolyt adományok/támogatások összege. Ennek az 5%-át lehet megkapni a nyerteseknek normatív kiegészítő támogatásként. Viszont a pályázati kiírásban az szerepel, hogy erre a támogatási formára csak azok a szervezetek jogosultak, akik ezeket az adományokat elektronikusan bevallják. Kérem tájékoztasson ennek a bevallásnak mi a módja,helye, formája.

d)    Érdeklődnék tisztelettel továbbá, hogy az alakuló ülések emlékeztetői (ahol tulajdonképpen hivatalos információ kapható a testületi tagokról is) mikorra lesz hozzáférhető. Nagyra becsülöm munkálkodásukat, hogy civilnea.blog.hu-t „futtassuk”, hisz hivatalos tájékoztatás híján a szektor innen értesülhet a hírekről, többek közt a tagokról, mégis szerencsés lenne, ha az ülések után hozzáférhetőek lennének a hivatkozott dokumentumok.

e) Kérem tájékoztasson, hogy megfelel-e a valóságnak, miszerint a NEA pályázataihoz a - korábban egy adott kollégiumba elektort állító és szavazó - szervezetek most választhatnak maguknak új kollégiumot. Az információ szerint az elektori jelölések adminisztrációját megsemmisítik, s így most minden pályázó szervezet az általa kiválasztott kollégiumba adhatja be a működési pályázatát, függetlenül attól, hogy a szavazáskor melyik kollégiumot jelölte meg.

f) Megfelel-e a valóságnak a Wekerle Alapkezelő 2012. 04. 05-i tájékoztatása, amely szerint az előfinanszírozásra továbbra sem vonatkozik az, hogy a támogatási időszak kezdetétől lehetne elszámolni a költségeket. Magyarul ez azt jelenti, hogy a májustól- február végéig terjedő időszak költségeiből csak augusztus, szeptembertől lehetne költségeket elszámolni. Tehát a valós támogatási időszak néhány hónapra zsugorodik, nem beszélve arról a katyvaszról, ami abból lesz, hogy májustól lesznek tervezve a kötségek, de nem onnantól lesznek elszámolhatóak.

****************
Köszönettel megkaptam a kérdéseket, amelyekkel összefüggésben az alábbiakról tudlak tájékoztatni:


 a) Álláspontom szerint az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (Civil tv.) 59. § (3) alapján csak azon szervezetek nem jogosultak az Alapból működési támogatásra, amelyek a pályázat kiírásának évében a költségvetési törvényben nevesítve részesülnek működési célú támogatásban. Így ha a költségvetési törvény az OPSZ-t nevesíti, az önmagában nem zárja ki bármely általa továbbtámogatott szervezet NEA támogatásából való részesülését.

b) A kiírás 4.b) pontja úgy szól, hogy „Nem kaphat költségvetési támogatást az a civil szervezet, amely a Civil tv. 30. § szerint nem helyezte letétbe a 2011. üzleti évről szóló számviteli beszámolóját.” Ennek jelentése az, hogy nem köthető támogatási szerződés olyan civil szervezettel, amely nem felelt meg a feltételnek. A feltétel teljesítése tehát nem a pályázat beadásánál vizsgálandó, hanem a támogatási szerződés megkötésénél.

c) A bevallás elektronikus módja a pályázati kiírás alapján a benyújtást megelőző év számviteli beszámolójának elektronikus megküldése az EPER rendszeren keresztül. A számviteli beszámoló pályázathoz való mellékelése a kiírás 7.1. pontja alapján minden szervezet számára kötelező, de aki élni kíván az adományhoz kapcsolódó normatív lehetőséggel, az előző évi (idén tehát a 2011. üzleti évről szóló) beszámolót a május 31-ei határidő előtt szükséges elkészíteni és becsatolni.

d) A jegyzőkönyvek és jelenléti ívek már közzétételre kerültek a NEA hivatalos honlapján (http://civil.kormany.hu/nea-testuletek-szervek).

e) A szervezetek az EPER regisztráció során, illetve az első EPER-ben kezdeményezett konkrét ügy során megadják, hogy mely tevékenységi körüket tekintik elsődlegesnek. Ennek során eldől az is, hogy melyik kollégiumhoz fognak pályázni, tekintettel a NEAr. 24. § (2) bekezdésére is. Figyelemmel arra, hogy az EPER regisztráció éven belüli időtartamra szól, annak kérdése, hogy a szervezet mely kollégiumhoz adhat be pályázatot naptári éven belül eldől.
 
f) Nem sikerült a nyomára akadni ilyen tájékoztatásnak, amennyiben lehetőséged van rá, kérlek küldd azt meg nekem. Természetesen a lenti pontban foglalt információ nem helytálló. Az egyes közpénzügyi tárgyú kormányrendeleteknek az államháztartás önkormányzati alrendszerét érintő módosításáról 56/2012. (III. 30.) Korm. rendelet 2012. április 1-jei hatállyal módosította az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) vonatkozó szabályát. Az Ávr. 78. § (2) bekezdése alapján az előfinanszírozás definíciója:
"(2) Előfinanszírozás esetén az egyösszegű kifizetésre a záró beszámoló elfogadása előtt kerül sor."
A módosult rendelkezés értelmében a támogatásból finanszírozott kiadások felmerülése a támogatás jóváírása előtt is történhet.

Felhívom szíves figyelmedet, hogy az Alkotmánybíróság a 60/1992. (XI.17.) AB határozata alapján a jogalkotásról szóló törvény garanciális szabályainak mellőzésével hozott minisztériumi és egyéb központi állami szervektől származó, jogi iránymutatást tartalmazó leiratok, körlevelek, útmutatók, iránymutatások, állásfoglalások és egyéb informális jogértelmezések kötelező erővel nem bírnak, azokra a bíróság előtt hivatkozni nem lehet.

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://civilnea.blog.hu/api/trackback/id/tr434411112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na Persze 2012.04.16. 17:09:13

ELŐFINANSZÍROZÁS KONKRÉTAN (úgy lesz, ahogy eddig volt ezek szerint):

civil.kormany.hu/modosultak-az-elofinanszirozas-szabalyai

Módosultak az előfinanszírozás szabályai

2012. április 3. 15:42
.

Az egyes közpénzügyi tárgyú kormányrendeleteknek az államháztartás önkormányzati alrendszerét érintő módosításáról 56/2012. (III. 30.) Korm. rendelet 2012. április 1-jei hatállyal módosította az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) vonatkozó szabályát.

Az Ávr. 78. § (2) bekezdése alapján az előfinanszírozás definíciója:

"(2) Előfinanszírozás esetén az egyösszegű kifizetésre a záró beszámoló elfogadása előtt kerül sor."

A módosult rendelkezés értelmében a támogatásból finanszírozott kiadások felmerülése a támogatás jóváírása előtt is történhet.

Orkogo 2012.04.23. 12:36:32

A c) válasz nem igazán okés. A kérdés igazából az (is), hogy hol kell a beszámolóban ezt bevallani. Mivel sem a mérlegben, sem az eredménykimutatásban nincs ilyen sor.
Vagy melyik sort kell nézni, amit aztán az eperbe beírok?
Ebben tudtok segíteni?

szép új világ... 2012.04.23. 17:01:41

@Orkogo: javaslom a Wekerlét megkérdezni, ha nem megy, futok ismét egy kört.
süti beállítások módosítása